• Czy nadal odbywają się wizyty kontrolne? Jak się do niej przygotować?

Tak. Każdy pacjent, który wymaga kontroli swojego stanu zdrowia może odbyć wizytę kontrolną zgodnie z planem. Jednakże prosimy, aby na wizyty nie zgłaszały się osoby, które w ostatnich 14 dniach wróciły z zagranicy lub/i przebywały w regionie, w którym utrzymuje się transmisja koronawirusa SARS- CoV-2. Jak również osoby poddane kwarantannie i te, które przebywają w Polsce, ale miały kontakt z osobami zarażonymi albo występują u nich objawy infekcji dróg oddechowych, a w szczególności podwyższona temperatura, kaszel, katar, duszność, nadmierna potliwość, dreszcze, bóle mięśni, trudności z oddychaniem oraz ogólne osłabienie.

Pacjent może także skorzystać z konsultacji telefonicznej, a dopiero jak zaistnieje konieczność wizyty pacjenta – zostanie wyznaczony mu termin w placówce.

Zalecamy osobom znajdującym się w grupie ryzyka zakażeniem koronawirusem przełożenie wizyt na późniejszy termin oraz stosowanie się do wytycznych i pozostanie w domach.

  • Czy wizyta w klinice jest bezpieczna?

Tak, jest bezpieczna. Jeśli nie jesteś w grupie ryzyka oraz nie masz symptomów Covid-19 tj. gorączka, duszności, osłabienie, katar, kaszel, możesz bezpiecznie udać się do kliniki. My z naszej strony zapewniamy wszelkie środki bezpieczeństwa, jakie na tą chwilę wdrożone są wszędzie. Mamy Strefę Czystego Powietrza oczyszczaną filtrami HEPA oraz lampami przepływowymi przeciwwirusowymi, zwiększyliśmy częstotliwość dezynfekcji wszystkich pomieszczeń i powierzchni, w naszej klinice w trakcie przyjęcia przebywa nie więcej niż 5 osób, ponadto zachowane są 2 m odległości w poczekalni między Pacjentami. Naszą recepcję zabezpieczyliśmy w ekrany ochronne oraz maseczki i rękawiczki, umieściliśmy środki do dezynfekcji rąk w łatwo dostępnych miejscach. Pacjenci wchodzą do kliniki bez osób towarzyszących, jeśli Pacjentem jest dziecko wchodzi z jednym opiekunem.

  • Kończą mi się lekarstwa, co mam zrobić?

Dla naszych pacjentów, którym kończą się leki, a mają w zaleceniu kontynuację leczenia mogą uzyskać receptę bez przyjeżdżania do kliniki. Wystarczy jak umówią się na teleporadę.

Jest to bardzo proste. Pacjent dzwoni do nas informując o temacie konsultacji. Recepcja dokonuje zapisu i informuję o dalszych formalnościach oraz dacie i godzinie w której pacjent powinien spodziewać się kontaktu telefonicznego od lekarza. Podczas takiej konsultacji jest przeprowadzony wywiad z pacjentem na podstawie której doktor wystawia e-receptę. Dzięki temu rozwiązaniu nasi pacjenci nie muszą opuszczać swoich domów.

  • Mam temperaturę i bardzo boli mnie ucho? Co mam zrobić?

Niestety te dolegliwości są zazwyczaj spowodowane stanem zapalnym ucha środkowego.

Rozpoznanie tej choroby opiera się głównie na badaniu otoskopowym, które polega na wziernikowaniu a następnie ocenie ucha. Jeżeli jest to kolejna infekcja ucha, to najpierw spróbujmy poratować się domową apteczką w której być może mamy krople do uszu, które na początku infekcji powinny pomóc. W przypadku pogorszenia stanu zdrowia zalecany jest kontakt ze specjalistą, który może wdrożyć leczenie antybiotykiem.

W przypadku dzieci dolegliwości mogą ustąpić samoistnie dlatego w pierwszej kolejności zalecana jest obserwacja dziecka i ewentualne podanie leków przeciwbólowych. Najczęściej polecany jest paracetamol i ibuprofen. Jeżeli dolegliwości nie ustąpią należy skontaktować się z lekarzem w celu przepisania antybiotyku.

  • Jak weryfikujecie stan pacjentów, którzy przychodzą do placówki?

Wstępna weryfikacja odbywa się podczas kontaktu telefonicznego z pacjentem. Przeszkoleni pracownicy call center podczas rozmowy w pierwszej kolejności starają się ocenić czy bezpośrednia konsultacja pacjenta w klinice jest niezbędna. Do każdego pacjenta podchodzimy bardzo indywidualnie i staramy dobrać odpowiednie rozwiązanie. Jeżeli jest to możliwe, to proponujemy konsultację z naszym specjalistą przez telefon. Natomiast jeżeli pacjent musi odbyć wizytę w klinice pracownik call center zadaje kilka podstawowych pytań dotyczących stanu zdrowia pacjenta. Jeżeli pacjent nie zgłasza dolegliwości typu: duszności, temperatura, ból mięśni i nie miał kontaktu z osobą zakażoną Covid -19, to może przyjechać do naszego Centrum Medycznego i skorzystać z konsultacji lekarskiej. Druga weryfikacja odbywa się już na miejscu. Pacjent wypełnia ankietę w której potwierdza lub nie wyżej wymienione objawy oraz ma mierzoną temperaturę. Jeżeli temperatura ciała jest w normie a w ankiecie nie są zaznaczone w.w objawy, to pacjent może skorzystać z konsultacji.

W przypadku podwyższonej temperatury i potwierdzenia dolegliwości z ankiety zostają wdrożone kolejne procedury zachowawcze.

  • Czy są przypadki, kiedy muszę pojawić się osobiście w klinice?

Jest  to sprawa indywidualna każdego pacjenta. W pierwszej kolejności zalecamy kontakt telefoniczny. Podczas rozmowy jesteśmy w stanie oszacować, czy pacjent powinien przyjechać na konsultację lekarską. Pacjentom, którzy są po operacjach zalecamy bezpośredni kontakt telefoniczny z lekarzem prowadzącym, który podczas rozmowy jest w stanie przeprowadzić wywiad z pacjentem i poinformować czy wizyta w klinice jest niezbędna czy możemy ją przełożyć na inny termin.

  • Jestem po zabiegu, wizyta kontrolna jest za kilka tygodni, czy nie zostanie odwołana?

Jesteśmy cały czas dostępni dla naszych pacjentów. Jeżeli pacjent jest zdecydowany na odbycie konsultacji u nas w klinice, to taka wizyta się odbędzie. Wszystko zależy od ogólnego stanu zdrowia pacjenta. Jeżeli pacjent czuje się dobrze, to można skorzystać z teleporady, a wizytę u lekarza prowadzącego odbyć za jakiś czas.

  • Jak wspierać odporność naszego organizmu?

Oto porady naszych ekspertów:

  • Co robić aby lepiej spać?

Dr Agnieszka Dmowska- Koroblewska specjalista otolaryngolog radzi jak ważna rolę odgrywa sen w budowaniu odporności organizmu:

  • Co to są teleporady i jak się do nich przygotować?

Porada telefoniczna przeznaczona jest dla pacjentów, którzy chcą kontynuować leczenie u wybranych lekarzy, w niektórych przypadkach, kontynuacji farmakoteriapii itd.

Zawiera: konsultację telefoniczną, omówienie wyników badań oraz możliwość uzyskania e-recepty, e-zwolnienia, skierowań.

Przygotowanie jest bardzo proste. W pierwszej kolejności należy zadzwonić do naszej kliniki pod numer 22 406 54 22. Podczas rozmowy pracownik call center poinformuje w jakim terminie taka teleporada może się odbyć. Co jest ważne to nasz specjalista kontaktuje się z pacjentem w wcześniej ustalonym przedziale czasowym. Jeżeli pacjent chciałby omówić wyniki badań, a nie były one wykonywane u nas to należy je przesłać na adres mailowy kontakt@mml.com.pl . Zostaną one dołączone do dokumentacji medycznej do której lekarz podczas rozmowy telefonicznej z pacjentem będzie miał dostęp.